Historielaget kaller til innsats!

Vi søker dem som ønsker å være mer aktiv i Historielaget

Finsrud kalkovn – fyringshullnederst til høyre.

Mange av de flotte kulturminnene vi har i Asker og Bærum trenger litt omsorg, og vi mobiliserer vår viktigste ressurs; deg som medlem. I første omgang er det noen av kalkovnene vi passer på som trenger litt skjøtsel. Vi har i satt opp et par innsatsdager i slutten av mai.
Tid og sted for våre nærmeste to dugnader/samlinger er:

Torsdag 23.mai kl 1100 – kalkovnen på Hvalstrand (rydding)
Torsdag 30.mai kl 1800 – Finnsrud – Brendsrud (rydding)

Vi håper du har anledning til å stille en av dagene. Men hvis det ikke skulle passe – hør av deg likevel slik at vi kan sende deg informasjon om kommende aktiviteter av denne typen.

Prosjekter som kommer:

AB Historielag jobber for tiden med flere interessante prosjekter hvor det vil bli behov for medlemsinnsats. Det kommer et interessant prosjekt i Vestmarka (egen epost vil bli sendt ut om dette), og vi har prosjekter på gang i Askerelva. Blant annet kvernsteiner fra 17hundre tallet som skal «hjem» igjen. I Bærum vil det også bli forskjellige muligheter.

Den nyrenoverte kalkovnen ble innviet av de to prosjektansvarlige Bård Mostveit og Bjørn Frodahl. Foto: Knut Erik Skarning og Bjørn Frodahl

Når du har meldt din interesse vil du motta beskjed videre når vi har noe på gang.

Vi ønsker også tips om medlemmer som har spesiell kompetanse som kan være nyttig for våre prosjekter. Eksempelvis byggteknisk (til kvernprosjekter), grafisk kompetanse (hjelp med oppsett tekst/bilder info-skilt), eller det kan være annet.
Hvis du har spørsmål rundt dette kan du kontakte styremedlemmene Vidar Ekstrøm (tlf 926 92 009) eller Martin Nickelsen (tlf 916 02 112).

Ta kontakt på e-post: post@abhistorielag.no