Blant kunstnere i gamle Asker

Asker og Bærum Historielagets nyproduksjon av «Blant kunstnere i gamle Asker» ble denne uken overrakt Askers ordfører Lene Conradi.

Historielagets bok om kunstnere i det gamle Asker fra 1979 ført til penns av Karl Nilsen, har vært utsolgt i mange år, og derfor etterspurt på  ”bruktmarkedet”.  Spekket med navn og faktaopplysninger om Askers kunstnere, var boka meget populær og det ble derfor besluttet å utgi den på nytt.

Nyutgivelsen er utarbeidet av Randi Gunderson Malm som har lykkes meget godt med å gi den en ny drakt. Teksten er identisk med den originale, men billedmaterialet er delvis nytt. En rekke av originalens svart/hvit-illustrasjoner er erstattet med fargeversjoner og nye er lagt til. Videre er det utarbeidet et register som forenkler søk i boka. Vi takker Randi for det omfattende arbeidet som står bak.

Nyutgivelsen er delvis støttet av Asker kommune og det var derfor naturlig at ordfører Conradi mottok et av de første eksemplarene av boken.

Boka er til salgs i Asker Museum og Høvik Bokhandel. Vi arbeider med å få den inn i flere av Askers bokhandlere.

Fra venstre: Gro Jerpåsen, fagansvarlig for kulturminner I Asker kommune, boka redaktør Randi Gunderson Malm, ordfører Lene Conradi og Historielagets leder Bjørn Frodahl

BF