Vestmarkas natur og plasser
15.01.20

REFERAT:

Interessant møte om Vestmarka

Nærmere 80 medlemmer og andre med interesse for Vestmarka fikk med seg historielaget sitt møte 15. januar på Bekkestua bibliotek, om  Vestmarkas natur og plasser. Tidligere skogbestyrer Yngve Andersen tok tilhørerne med på en reise med bilder og historie fra ulike plasser både i Kjekstadmarka, Dikemark-skogen og Vestmarka både i Asker og Bærum. Yngve Andersen har ferdet i disse områdene gjennom en mannsalder både i oppvekst, fritid og arbeid, og hadde en imponerende deljkunnskap om naturen og de ulike steder i dette området. Møtet ble ytterligere interessant og levende ved at enkelte medlemmer kunne supplere med ytterligere detaljer om enkelte av plassene som bel omtalt.

Foto av Ole Disen. (bilder av steder som ikke inngikk i foredraget også)

Historielagets første arrangement i 2020 er et foredrag om Vestmarka som boplass og arbeidsplass med tidligere skogbestyrer Yngve Andersen. Han vil med lysbilder vise oss både naturen og plassene i Vestmarka.

Du kan forberede deg ved å lese i Vestmarkabøkene som er blant bøker som historielaget har gitt ut tidligere ved å se her:

Dato: onsdag 15. januar

Tidspunkt: kl 18:00