Interessant besøk på Naturhistorisk museum
23.01.24

Aubrey Roberts (nr. 3 fra venstre) orienterer om fossile levninger av svaneøgle, funnet på Svalbard.

50 medlemmer av historielaget var 23. januar med på en givende omvisning på Naturhistorisk museum på Tøyen. Museet som ble gjenåpnet for to år siden, etter å ha vært stengt noen år for ombygging og rehabilitering, fremstår som et lyst og moderne museum, i fint renoverte gamle bygninger.

Gruppen ble vist rundt av to svært kunnskapsrike og gode omvisere – professor Hans Arne Nakrem og post doc

Hans Arne Nakrem orienterer om den geologiske en av museet med mineralutsillingen.

De dyktige omviserne prof. Hans Arne Nakrem og post doc stip. Aubrey Roberts ønsker velkommen til museet. Turleder Terje Asdøl til venstre.

stipendiat Aubrey Roberts. Vi besøkte både den paleontologiske delen med 150 millioner år gamle levninger av tidligere tiders dyreliv, og den geologiske delen med mineralutstilling.

Tekst og foto: E. Bergsaker

Tirsdag 23. januar får vi omvisning i de nye flotte utstillingene i Geologisk hus på Tøyen av professorene Jørn Hurum og Hans Arne Nakrem. Bergarter, fossiler og dinosaurer i et fantastisk bygg. Buss fra Holmen kirke kl. 12:30 og Sandvika kl. 12:45 (plattform 6).

Pris 200.- for medlem / 350.- ikke medlem. Begrenset antall plasser. Retur ca. kl. 16

I Krystallgrotten kan du bevege deg i en gjenskapt gruvegang. (Foto: Naturhistorisk museum/Lars Petter Pettersen)

Tirsdag 23.januar kl. 12:30 : Busstur til Naturhistorisk museum på Tøyen