Busstur Hurumlandet rundt
25.05.24

Maud hadde med seg fly på sin polar-reise. (Foto: Magne Myrvoll)

Lørdag 25. mai arrangerer Historielaget en busstur Hurumlandet rundt. På bussturen vil vi blant annet besøke Hurum billedgalleri og Holmsbu kirke med malerier av Henrik Sørensen og andre kunstnere som arbeidet i Hurum om somrene. Vi vil også stanse ved Huitfeldt-bautaen utenfor Hurum kirke og høre om helten fra slaget i Køge bukt. Endelig vil vi avlegge polarskuta Maud et besøk der hun ligger i Tofte. Underveis skal vi også spise lunsj. Avreise fra Bjørnegård skole kl. 0900, fra Sandvika stasjon kl. 0915 og fra Asker stasjon kl. 0930. Hjemkomst ca. kl. 17. Pris kr. 850 for medlemmer, kr. 1050 for ikke-medlemmer. Begrenset plasser.

Fregatten Danebrog tar fyr på Køge Bugt (Kilde: Wikipedia. Maleri av Christian Mølsted 1921)

Påmelding gjøres til historielaget på epost:
arrangement@abhistorielag.no
tlf. 90178298

Påmeldingsfrist 10 dager før arrangement.
Betaling til konto nr. 1627 07 25639 eller Vipps nr. 12239.
Betaling gjøres en uke før aktuell tur eller møte, men etter at påmelding er bekreftet. Husk å merke betalingen med hvilket arrangement det gjelder.