Historielaget og Fornebu seniorsenter om Fornebus historie

Asker og Bærum Historielag har innledet et samarbeid med Fornebu senioruniversitet om et spennende lokalhistorisk prosjekt. Gjennom 10 samlinger – en kombinasjon av vandringer og seminarer –  skal områdets historie hentes frem fra kjente og ukjente kilder. Deltakerne skal aktivt delta i dette arbeidet bl.a. med historiefortelling. Hele prosjektet vil bli grundig dokumentert.

Fornebu seniorsenter 8. mars 2022. F.v. Kristian Rasmussen og Bjørn Frodahl. Foto: Paal Alme

Første samling fant sted i en fullsatt sal på Fornebupiloten på Fornebu Senter 8. mars hvor historielagets Kristian Rasmussen og Bjørn Frodahl ga en basisgjennomgang av områdets historie under overskriften » Fornebulandet og Snarøya – fra skvalpeskjær til nedlagt flyplass»