Årbok

Historielagets utgivelser.

Historielaget utgav sitt første årsskrift i 1956 og har utgitt i alt 59 årsskrift/årbøker. Årskrift fra nr. 1 til og med 41 er innbundet i bøker «Vest for byen» I til IX.
Historielaget har utgitt mange hefter og bøker. Den første utgivelsen var i 1965 og den foreløpig siste i 2014. (Jacob Neumanns dagbok). I tillegg har vi støttet en rekke andre bokutgivelser med lokalhistorisk innhold. Liste over utgitte bøker med forfatter, årsskrift/årbok med redaktør samt innbundne «Vest for byen» kan leses som Pdf fil nedenfor.

Litteraturoversikt.pdf

Emneoversikt.

Historielaget årskrift/årbok dekket et stort antall emner. Historielaget har fått laget en emneoversikt, med referanser til hvor emnet er behandlet. Oversikten er utarbeidet av vårt gode medlem Svein Wilhelmsen. Emneoversikten finner du som PDF fil nedenfor.

Emneoversikt.pdf

Historielagets skrifter på nett