Nytt styre i Asker og Bærum historielag

Tirsdag 21. mars kl 18 ble det avholdt årsmøte i Asker og Bærum historielag. Møtet var lagt til Venskaben og om lag 50 medlemmer hadde tatt turen denne kvelden sammen med styret i laget. Styreleder Steinar Kristensen tok forsamlingen gjennom årsmelding sammen med styret og regnskapsansvarlig Rolf-Egil Larsen presenterte økonomien. Årsmøtet godkjente årsmelding og regnskap. Valgkomiteens leder, Kari Gro Tveito, presenterte komiteens innstilling som ble vedtatt av årsmøtet. I forkant av valget hadde styreleder Kristensen meddelt årsmøtet at han ikke tok gjenvalg og årsmøtet valgte Erling Bergsaker fra Asker som ny styreleder for Asker og Bærum historielag. Rolf-Egil Larsen ble valg for to år som styremedlem/regnskapsansvarlig, mens Nickelsen og Kristensen ble valgt for to år. Etter årsmøtet og kaffepause holdt Jan Wangaard et inspirerende foredrag om historien om polarskipet Maud og hennes retur til våre områder. Mange spørsmål fra salen avsluttet kvelden.