Tømmerfløting og grenselosvirksomhet – en busstur
10.06.23

Historielaget arrangerer en busstur med tema «Tømmerfløting og grenselosvirksomhet» lørdag 10. juni. Vi besøker Fetsund Lensemuseum, et sentralt nav i den tidligere tømmerfløtingen i Glomma, Soot-kanalen kanal og sluse-system for tømmerfløting mot Haldenvassdraget .

Tømmerfløting. Trolig 1905-20, Foto: DM/Worm-Petersen, Severin (1857 – 1933)

Grenselosmuseet vil vi også besøke en koie som ble benyttet av Hans Christen Mamen (grunnlegger av Asker og Bærum historielag) som var aktiv grenselos under krigen.

Medlemspris 700 kr. Pris for ikkemedlemmer 800 kr.

Dato: lørdag 10. juni

Kl: 08:30

Frammøte: Bjørnegård skole (alternativt Sandvika bussterminal kl 08.40, meld fra om hvor du ønsker å møte opp)

Med unntak av vandringer og møter med gratis adgang er forhåndspåmelding nødvendig. Når ikke annet er angitt er påmelding til historielaget ved Erling Bergsaker, epost erlingbe@online.no, tlf. 91511467. Påmeldingsfrist en uke før arrangement. Forhåndsbetaling for påmelding skjer til konto nr. 1627 07 25639 eller Vipps nr. 12239. Betaling gjøres etter at påmelding er bekreftet.