Årsmøte i Asker og Bærum historielaget
20.03.19

Referat årsmøte 2019

Historielaget avholdt sitt årsmøte den 20. mars på Bekkestua bibliotek.

Det ble et rolig årsmøte til tross for et regnskapsmessig underskudd på kr. 22 000, forklart med høy aktivitet og en uvanlig fyldig og kostbar årbok. Men generelt er lagets økonomi tilfredsstillende og under kontroll, og de 90 fremmøtte medlemmene godkjente enstemmig regnskapet. Styrets årsmelding var sendt ut på forhånd og ble også gjennomgått av lagets leder, Bjørn Frodahl, med en powerpointpresentasjon. De av styrets medlemmer som var på valg ble alle gjenvalgt, slik at styret blir det samme også i kommende periode.  Valgkomiteens medlem, Einar Skage Andersen, hadde bedt om avløsning og ble erstattet av Kari Gro Tveito.

Etter årsmøtet ble Historielagets litteraturpris for 2018 tildelt Leif Gjerstad for boka «Kalvøyafestivalen – en musikalsk tidsreise». Juryens meddelelse kan du lese her

Som kveldens foredragsholder var invitert professor i lingvistikk, Janne Bondi Johannessen, som snakket fornøyelig og begeistret om talemålet i våre to kommuner i en ikke så fjern fortid, og hvordan det står til i dag.

OHPD

Innkalling til årsmøte se her.

Etter årsmøtet holder professor Janne Bondi Johannessen foredrag med tittelen «Er det lenger noen forskjell på dialektene i våre bygder? Eller snakker vi nå likt, uansett hvor vi kommer fra?» Om dette og om språkutviklingen i Asker og Bærum på Bekkestua bibliotek.

Sted: Bekkestua bibliotek, Gamle Ringeriksvei 44, 1357 Bekkestua

Tid: Onsdag 20. mars kl. 18:00